Υπογράφουμε – συμμετέχουμε στην Απεργία-Αποχή της ΟΛΜΕ-Κανένας αξιολογητής δεν θα μπει στα σχολεία μας! Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!
Η δημοσίευση της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για την έναρξη της απαράδεκτης και προσβλητικής διαδικασίας που ονομάζει «ατομική αξιολόγηση» για την σχολική χρόνια 2023 - 2024 ήταν κάτι αναμενόμενο. Η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζει στον ίδιο αντιεκπαιδευτικό δρόμο της προηγούμενης και αξιοποιεί τα ίδια αυταρχικά και εκβιαστικά μέσα. Δεν θα περάσει! Ο κλάδος μας είναι εξοπλισμένος με την Απεργία – Αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ που καλύπτει όλους τους συνάδελφους και τις συναδέλφισσες (υπενθυμίζουμε πως αφορά την απεργία αποχή από όλο το εξωδιδακτικό κομμάτι που σχετίζεται με την «ατομική αξιολόγηση» (συναντήσεις, συμπλήρωση φορμών κτλ) το οποίο συμπληρώνεται και με τις στάσεις εργασίας που κηρύσσουν η ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ μας για τις δύο παρατηρήσεις του μαθήματος στην τάξη από τους Συμβούλους).
Όπως είναι σε όλες και όλους γνωστό οι τρεις ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας, σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων και τους νεοδιόριστους συναδέλφους απέτρεψαν κάθε ατομική αξιολόγηση στα σχολεία της περιοχής, όπως άλλωστε έγινε και σε όλη την Αττική.
Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο όλοι οι υπόλοιποι. Γι’ αυτό το ζήτημα δεν είναι ατομικό, γι’ αυτό δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν αξιολογητή να περάσει τις πόρτες των σχολείων μας. Καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να συμμετέχει στην Απεργία – Αποχή και στις στάσεις εργασίας, όχι μόνο από αλληλεγγύη στους νεοδιόριστους, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που επιδιώκει την υποταγή των εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο που συνθλίβει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, μέσα και από την απαράδεκτη και αντιεπιστημονική εκπαιδευτική διαδικασία που προωθείται.
Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωσή της
1] Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω άμεσα;
Να δηλώσω απεργία-αποχή στο σχολείο μου (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΟΛΜΕ ή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ (για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ). Σε περίπτωση που συνάδελφοι έρχονται φέτος σε κάποιο σχολείο υπογράφουν νέα δήλωση και παίρνουν άλλο αριθμό πρωτοκόλλου. Δεν ισχύει η δήλωση στο προηγούμενο σχολείο.
2] Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;
Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο καταφεύγει σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Δυστυχώς, μια μεγάλη μερίδα συμβούλων, αλλά και κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων, αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι δηλαδή οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι οι διευθυντές σχολείων κινδυνεύουν με διώξεις, ότι δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές και άλλα πολλά. Στην ίδια τακτική καταφεύγουν από το 1997 που έχουν ψηφιστεί νόμοι για την αξιολόγηση, αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Η αλήθεια είναι ότι κανείς και καμία όλα αυτά τα 26 χρόνια δεν διώχθηκε, ούτε στοχοποιήθηκε για τη συμμετοχή του/της στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Αντίθετα, το στίγμα του καλοθελητή του Υπουργείου φέρουν ορισμένα στελέχη εκπαίδευσης τα οποία έχουν καταγγελθεί.
3]Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α);
Aποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη
4] Τι απαντάμε εάν σταλεί email από τον αξιολογητή;
Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …,( εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής ή ατομικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ-ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς τη. Ο/Η εκπαιδευτικός:… Ονοματεπώνυμο:……… Ειδικότητα:………………………. Σχολείο:…………………………………”
Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο ΔΣ του Συλλόγου μας. Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε, επίσης, ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα» ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία μπορούμε να διακόψουμε την επικοινωνία και να δηλώσουμε Α/Α.
5]Ανήκω στο ΕΕΠ ή στο ΕΒΠ, πως θα αντιμετωπίσω μόνος/η μου τον αξιολογητή;
Συνάδελφε, κανένας και καμία δεν θα μείνει μόνη. ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΠΕΕΑ έχουν απεργία-αποχή. Το Δ.Σ. αλλά και οι συνάδελφοι κάθε σχολείου θα είναι στο πλευρό του αξιολογούμενου, στην πρώτη γραμμή κάθε μπλοκαρίσματος αξιολόγησης. Ο αγώνας μας είναι συλλογικός και όχι ατομικός.
6] Σε περίπτωση που βγει παράνομη η Α/Α, τι θα γίνει μετά;
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα την επαναπροκηρύξει. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ και η ΕΛΜΕ μας. Ο αγώνας θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση. Ανεξάρτητα από αυτό, οι καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες δεν έχουν ποτέ αναδρομική ισχύ, δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομη η συμμετοχή μας στην Α/Α στο διάστημα πριν την εκδίκαση.
7] Η Α/Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου;
Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.
8] Υπογράφουμε στο σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;
Υπογράφουμε σε όλα τα σχολεία που υπηρετούμε.
9] Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;
Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή μας καλύπτει η Α/Α.
10] Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το Δ.Σ., με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.
11] Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός και η ΕΛΜΕ γι΄ αυτήν του την επίσκεψη;
Ο Σύμβουλος υποχρεούται να ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Και ο Διευθυντής τον αξιολογούμενο εκπαιδευτικό.
12] Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;
Το υπουργείο ΠΑΡΑΝΟΜΑ δε μονιμοποιεί όσους ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ έχουν κλείσει διετία, σε πολλές περιοχές με ανάκληση των μονιμοποιήσεών τους. Οι ΕΛΜΕ έχουμε αντιδράσει με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις. Κανείς να μην πέσει στην παγίδα πως με την οικειοθελή συμμετοχή του/της στην αξιολόγηση διασφαλίζει τη μονιμοποίησή του/της! (Ήδη έρχονται στο φως παραδείγματα συναδέλφων που αξιολογήθηκαν αρνητικά, π.χ. διότι στη διδασκαλία τους δεν αξιοποίησαν… εποπτικά μέσα, τη στιγμή που οι σχολικές τους μονάδες δεν τα διέθεταν!). Έχουμε τονίσει ξανά πως τα κριτήρια αξιολόγησης δίνουν τη δυνατότητα να κριθεί κάποιος/α αρνητικά, το ίδιο εύκολα με το να κριθεί και με άριστα! Κανείς να μην ξεπουλήσει τα χρόνια σπουδών και υπηρεσίας του σε μία διδακτική ώρα! Τις οριστικές μονιμοποιήσεις θα τις κερδίσουμε με την αντίδραση στην αξιολόγηση, όχι με την παράδοσή μας! Ποτέ άλλοτε δεν ξανάγινε αυτός ο εκβιασμός στο παρελθόν, τώρα συμβαίνει, στα πλαίσια της αξιολόγησης.
13] Να κάνω την διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια;
Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η φάση Α1 (σύμβουλος ειδικότητας) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία Α2 και Β (σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης και διευθυντής). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι δόκιμοι, μόνιμοι, αλλά να γίνουμε τελικά όλοι δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα.
14] Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;
Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να παραμείνει δόκιμος (δεν αφορά προς το παρόν τη ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας). Πρόκειται για μια δημοσιοϋπαλληλική εκκρεμότητα πράγματι. Χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Το χειρότερο όμως που μπορεί να πάθει όποιος συμμετέχει στην αξιολόγηση είναι να κριθεί μη ικανοποιητικός και να τον στείλουν ξανά για επιμόρφωση. Ήδη, κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!
15] Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ;
Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.
16] Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.
Μπορείς οποιαδήποτε στιγμή να υπογράψεις νέα δήλωση απεργίας - αποχής με καινούργιο αριθμό πρωτοκόλλου.
17] Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;
Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.
18] Στην περίπτωση όπου ο/η σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας, αλλά χωρίς να αξιολογήσει τι κάνουμε;
Ειδοποιούμε σε κάθε περίπτωση το Δ.Σ. Η “γνωριμία” σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική αξιολόγηση παραπέμπει. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων, οπωσδήποτε πρέπει να ειδοποιηθεί το Δ.Σ. και να του ξεκαθαρίσουμε σε κάθε περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή.
19] Ενημερώθηκα ότι (περί τα τέλη της προηγούμενης σχολ. χρονιάς) στις περιοχές που έχουν επιλεγεί οι νέοι σύμβουλοι, κάποιοι από τους αξιολογητές που πήγαιναν στα σχολεία και έπεφταν σε συναδέλφους που απέχουν, ζητούσαν να καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούσαν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σε αυτές τις κινήσεις;
Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Πρόκειται για μια ακόμα αυθαίρετη και υστερόβουλη τακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στην επαρχία. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλους τους παρόντες. Η απεργία-αποχή, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου, όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. Άρα δεν γράφονται "όλα" γενικά, και κυρίως ποτέ η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Εάν κάποιος σχολικός σύμβουλος ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως. Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ – ΑΠΟΚΡΟΥΟΥΜΕ ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου