Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022

Για την βαθμολόγηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων

 Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια ενημέρωσε για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση. Μία βδομάδα μετά το τέλος του α΄ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα! Να αποτιμήσουν δηλαδή ένα πρόγραμμα/μάθημα που έτσι κι αλλιώς στοχεύει στην απόκτηση ήπιων δεξιοτήτων, χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο για όλους τους μαθητές, βιβλίο και διδακτικούς στόχους, όπως γίνεται σε κάθε άλλο μάθημα.

Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα εξήγγειλε το Υπουργείο κατά την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Και πώς θα μπορούσαν άραγε να βαθμολογηθούν τα εργαστήρια αυτά; Πώς να αξιολογήσεις τις σκέψεις των παιδιών σε μία συζήτηση, τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στα θέματα που αναπτύσσονται στις θεματικές των εργαστηρίων; Γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία των εργαστηρίων, για τα οποία κόμπαζε η Υπουργός ότι ανοίγουν νέους δρόμους στην εκπαίδευση, οι οποίοι τελικά καταλήγουν στην κλασική και βαθμοθηρία.

Δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η αντιεπιστημονικότητα του Υπουργείου, η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης με τη στροφή στις δεξιότητες, που αναβαθμίζονται σε κανονικό μάθημα! Η απόφαση αυτή προκαλεί απίστευτη αναστάτωση τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Στους μεν μαθητές γιατί ουδέποτε είχε αναφερθεί με σαφήνεια ότι το συγκεκριμένο μάθημα θα βαθμολογηθεί και θα παίζει ρόλο στην τελική τους βαθμολογία. Και στους δε εκπαιδευτικούς γιατί μαθαίνουν τελευταία στιγμή ότι θα πρέπει να μετατρέψουν την περιγραφική αξιολόγηση σε εικοσάβαθμη αριθμητική κλίμακα.

Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει εδώ και τώρα την απαράδεκτη αυτή εγκύκλιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου