Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Καμία αξιολόγηση μαθητών εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία

 

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με τα φρένα σπασμένα στον αυταρχικό της κατήφορο, έστειλε εγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με την οποία καλεί τους εκπαιδευτικούς, σαν να μην συμβαίνει τίποτα, να εξετάσουν και να βαθμολογήσουν τους μαθητές τους. Πρόκειται για απίστευτα αντιπαιδαγωγικούς και άκρως υποκριτικούς σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘ, που περιγράφουν τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα, σαν να διεξάγεται κανονικά η εκπαιδευτική διαδικασία, αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες και τις πολλαπλές σοβαρές αδυναμίες της τηλεκπαίδευσης αλλά και το πλήθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, ειδικότερα οι μαθητές των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων καθώς και των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.

Δεν εκπλήσσει κανέναν μας η έλλειψη παιδαγωγικής ευαισθησίας και κατανόησης των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά αυτή η ισοπεδωτική και βαθύτατα ταξική και γραφειοκρατική αντιμετώπιση ακόμα και της αξιολόγησης των μαθητών που ξεπερνά κάθε όριο. Όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές, είναι εύλογο ότι στις συνθήκες της τηλεκπαίδευσης παιδεία δεν παρέχεται, ενώ καταργούνται όλες οι προϋποθέσεις οποιασδήποτε ανάπτυξης των ικανοτήτων των παιδιών. Στη βάση αυτή και με δεδομένο όλα τα προαναφερθέντα τονίζουμε κατηγορηματικά ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης των μαθητών. Εξάλλου με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, που επικαλείται το Υπουργείο προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019).

Το ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας καλεί όλους τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν και να μην προχωρήσουν σ’ αυτή τη διαδικασία, καθώς ούτε ηθικό, ούτε νόμιμο, ούτε παιδαγωγικό μέτρο είναι!!! Τέλος καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει ανάλογες αποφάσεις και να συντονίσει την αντίδραση του κλάδου όχι μόνο απέναντι σ’ αυτή τη γελοιότητα αλλά και στο συνολικότερο αντιδραστικό κατήφορο του Υπουργείου Παιδείας.

Για το Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου