Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

Εκδήλωση ενάντια στον ΧΥΤΑ Φυλής


 

Πρόσκληση σε Γενική Συνέλευση

 

Το Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας καλεί όλους τους συναδέλφους

σε Γενική Συνέλευση

την Τρίτη  01/06, στις 13.30, στο 7ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ (Βυτιβίλια 50-52)

με θέματα:

 

Ø    Νέο εργατικό νομοσχέδιο

Ø    Απεργία 3 Ιουνίου 2021

Ø    Εξελίξεις στην εκπαίδευση

 

Ας συμμετέχουμε μαζικά στη Γενική Συνέλευση,

παίρνοντας όλα τα προστατευτικά μέτρα,

για να αντιμετωπίσουμε συλλογικά τα προβλήματα

που αφορούν όλους μας

 

Για το Δ.Σ.

Πέμπτη 13 Μαΐου 2021

Για την μετατροπή του 3ου ΓΕΛ και του 1ου Γυμνασίου Ιλίου σε πρότυπα σχολεία

Το ΥΠΑΙΘ ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης και σε εφαρμογή του ν.4692/20 προχώρησε στον χαρακτηρισμό του 3ου ΓΕΛ και του 1ου Γυμνασίου Ιλίου σε Πρότυπα Σχολεία. Αντικειμενικά με αυτή την απόφαση ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικές εργασιακές σχέσεις. Η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων της περιοχής μας, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Θεωρούμε ότι ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να εστιάζει στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται.

Με την απόφαση αυτή δρομολογούνται οι παρακάτω εξελίξεις για τα σχολεία αυτά:

Ø  Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν θα αποτελεί επί της ουσίας το κυρίαρχο όργανο του σχολείου καθώς άλλα όργανα (το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο και το Συμβούλιο Στήριξης) αποφασίζουν για όλα σχεδόν τα θέματα του σχολείου, ενώ οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται με επιπλέον αρμοδιότητες και φόρτο εργασίας. Ταυτόχρονα, θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών για τη χρηματοδότησή τους.

Ø  Ο τρόπος επιλογής των μαθητών, η επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η διδακτέα ύλη, άλλα ακόμα και η χρηματοδότηση των σχολείων θα αποφασίζεται από Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που θα διορίζεται εξολοκλήρου από το Υπουργείο Παιδείας και θα μπορεί με απόφαση του να τροποποιεί, δηλαδή να «κάνει λάστιχο», το διδακτικό πρόγραμμα των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.

Ø  Μεταβάλλονται οι εργασιακές σχέσεις των υπηρετούντων εκπαιδευτικών καθώς αυτοί χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση. Μπορούν να παραμείνουν μόνο με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους και μετά από σχετική αξιολόγησή τους θα αποφασιστεί για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο. Αλλά και αν παραμείνουν, μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό τους ωράριο με απόφαση του Υπουργού. Ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνταν με προσωρινή τοποθέτηση στα σχολεία αυτά, με βάση τα μόρια που κατείχαν, εξοβελίζονται από αυτά, αφού προτεραιότητα δίνεται σε συναδέλφους με αυξημένα προσόντα, ακόμα κι αν αυτοί προέρχονται από άλλο ΠΥΣΔΕ.

Ø  Εισάγεται επίσης η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικής μονάδας με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Οι νεοεισερχόμενοι στα Πρότυπα και Πειραματικά τοποθετούνται με μονοετή θητεία και εφόσον αξιολογηθούν θετικά, τοποθετούνται με τετραετή θητεία. Αξιολογούνται επίσης στη διάρκεια του τελευταίου έτους της 2ετους ή 4ετούς τους θητείας από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, από τον ΣΕΕ και από τον Διευθυντή. Στην αρχή του έτους συντάσσουν προγραμματισμό δράσεων και στο τέλος του έτους έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης, που δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα του σχολείου και υποβάλλονται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. Πραγματοποιείται ακόμα εξωτερική αξιολόγηση από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ., σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. και Α.Ε.Ι. της ημεδαπής στο τέλος του σχολικού έτους και υποβάλλεται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. που το περιεχόμενο της αξιοποιείται σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, με έμφαση στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης και συντάσσεται ανά τετραετία έκθεση μεταξιολόγησης.

Για τους παραπάνω λόγους το ΔΣ εκφράζει την πλήρη αντίθεση του στην μετατροπή των σχολείων αυτών σε Πρότυπα. Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Αρκαδίας 22, Περιστέρι) την Δευτέρα 17/5/2021 στις 13:30

Για το ΔΣ

Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

Για το άνοιγμα των σχολείων

Όλοι και όλες στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

 Τετάρτη 14/4/2021 στις 18:30 στα Προπύλαια

Μετά από την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας των σχολείων και με την πανδημία να φουντώνει, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να σχεδιάσουν μεθοδικά τα βήματα του ανοίγματος των σχολείων, προχωρούν στο άνοιγμα μόνο του Λυκείου. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια θα ανοίξουν μετά το Πάσχα!

Οι συνθήκες παραμένουν ίδιες με αυτές που ίσχυαν προ πανδημίας: 25αρια  τμήματα, ελλειψεις στην καθαριότητα, αίθουσες μικρές ανυπαρξία κοινωνικής-ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το self-test. Οι γονείς θα είναι υπεύθυνοι για το αν έκαναν self-test οι μαθητές και υποχρεωμένοι να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο σχολείο κάθε Δευτέρα. Χωρίς δήλωση δε θα μπορούν να μπουν για μάθημα!! Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τις δικές της. Το πώς θα λειτουργήσει το μέτρο στη πράξη, το αν θα γίνεται σωστή δειγματοληψία στο σπίτι, το αν θα καταγράφουν όλοι πλήρως στην υπεύθυνη δήλωση το αποτέλεσμα και άλλα κρίσιμα ερωτήματα, που γεννά αυτή η πρωτοφανής διαδικασία, μάλλον δεν απασχολούν κανέναν στο Υπουργείο Παιδείας. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να «πετάξουν» από πάνω τους την ευθύνη!!

Με βάση τις επιστημονικές υποδείξεις, για να υπάρχει σαφής εικόνα χρειάζεται να διεξάγονται επαναλαμβανόμενα rapid tests, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σε κάθε σχολείο, από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, ώστε να διασφαλίζεται η σωστή δειγματοληψία, καταγραφή και έλεγχος. Θα μπορούσε π.χ. να αξιοποιηθεί ο προαύλιος χώρος του σχολείου τις ώρες λειτουργίας, στον οποίο οι μαθητές θα προσέρχονται ανά τμήμα, συγκροτημένα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να διασφαλίζεται η οργανωμένη δειγματοληψία.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί (κάτω από 10%) έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσουν εμβολιασμοί τέλη…Μάη. Πρακτικά επομένως, θα αποκτήσουν οι συνάδελφοι ανοσία μετά τη λήξη του σχολικού έτους. Η «λύση» που βρήκε η κυβέρνηση, με την φαιδρή εγκύκλιό της, ήταν να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς μέσα σε ένα πρωί, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση, ώστε να τρέχουν σε διάφορα σημεία, μπας και προλάβουν κάνα περισσευούμενο εμβόλιο από ακυρωμένα ραντεβού! Είναι γελοίο να θεωρεί η κυβέρνηση ότι με αυτόν τον τρόπο θα εμβολιαστούν 160.000 εκπαιδευτικοί.

Η ίδια η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να αναλάβει τις ευθύνες της, να διορίσει το απαραίτητο προσωπικό στον ΕΟΔΥ, να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο αριθμό rapid tests και εμβολίων, να υλοποιήσει με κρατική ευθύνη όλα τα παραπάνω, να παρουσιάσει ένα σοβαρό σχέδιο επαναλειτουργίας των σχολείων. Οι συνέπειες από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων στους μαθητές είναι τραγικές σε γνωστικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο.

Απαιτούμε εδώ και τώρα

           Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία.

           Προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.

           Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.

           Μέτρα ενίσχυσης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις που έχουν δημιουργηθεί.

           Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Συμμετέχουμε μαζικά στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

Τετάρτη 14/4/2021 18:30 Προπύλαια

Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό που διοργανώνουν οι  φοιτητικοί σύλλογοι την Πέμπτη 15/4/2021

Σάββατο 3 Απριλίου 2021

Για την ανασυγκρότηση του ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας

 Με αφορμή την ανασυγκρότηση του ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας και τον ορισμό επιπλέον «αιρετών» μελών, όπως αποκαλούνται οι συνάδελφοι που τοποθετήθηκαν από την Περιφερειακή Διεύθυνση παραθέτουμε την απόφαση της ΟΛΜΕ σύμφωνα με την οποία καλεί  «όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς, που καλούνται μέσα από τις προκηρύξεις των κατά τόπους ΠΔΕ να αναλάβουν τις δύο θέσεις των διορισμένων μελών στα ΥΣ, να μην υποβάλουν αίτηση . Όταν το ΥΠΑΙΘ επιχειρήσει να ενεργοποιήσει όσα προβλέπονται στο άρθρο 123 του ν.4763/2020, οι εκπαιδευτικοί να μην ανταποκριθούν υποβάλλοντας αιτήσεις και αν η πολιτική ηγεσία προχωρήσει σε απευθείας τοποθέτηση εκπαιδευτικών ως δοτών εκπροσώπων, καταπατώντας κάθε έννοια δημοκρατικής διαδικασίας και εκπροσώπησης των συναδέλφων, να υποβάλουν άμεσα τις παραιτήσεις τους από τις δοτές θέσεις αυτές, καταργώντας το άρθρο 123 στην πράξη. Να μην υπάρξει καμία νομιμοποίηση της λειτουργίας ψευτο-υπηρεσιακών Συμβουλίων (και των αντίστοιχων διευρυμένων ΥΣ) από κανέναν συνάδελφο, με τη συμμετοχή τους σε αυτά. (…)

Για τον λόγο αυτό, στην περίπτωση που κάποιοι/ες «συνάδελφοι/ισσες» δεν ακολουθήσουν τις αποφάσεις ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ είναι αυτονόητο ότι θέτουν τους εαυτούς τους εκτός κλάδου και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί τις κατά τόπους ΕΛΜΕ, να προχωρήσουν στη λήψη όλων των προβλεπόμενων από το καταστατικό τους μέτρων για τη διαγραφή των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών (φερόμενων ως εκλεγμένων αιρετών και διορισμένων με βάση το άρθρο 123) από τα μητρώα τους. Η Ομοσπονδία, σε κάθε περίπτωση, με τις δημοκρατικές καταστατικές διαδικασίες της, δεν πρόκειται να αποδεχτεί και να αναγνωρίσει οποιονδήποτε από τους παραπάνω «συναδέλφους» ως αιρετούς - διορισμένα μέλη αλλά ούτε, φυσικά, ως μέλη Δ.Σ των ΕΛΜΕ ή ως αντιπροσώπους στις Γενικές Συνελεύσεις Προέδρων και τα Συνέδρια της ΟΛΜΕ»

Για τους παραπάνω λόγους καλούμε τους συναδέλφους που τοποθετούνται ως «αιρετοί» να παραιτηθούν και να μην νομιμοποιήσουν τον νόθο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

 

Για το Δ.Σ.

Περικύκλωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος ενάντια στον νέο ΧΥΤΑ Φυλής

Όλοι και όλες στην συμβολική περικύκλωση του

Υπουργείου Περιβάλλοντος

Δευτέρα 5/4//2021  17:30

για να βάλουμε τέρμα στο αίσχος της χωματερής στην Φυλή

Διεκδικούμε

§  Να παρθεί πίσω η απόφαση για δημιουργία νέου ΧΥΤΑ και για εγκατάσταση μονάδας καύσης απορριμμάτων στη Φυλή.   Να κλείσει τώρα ο ΧΥΤΑ Φυλής. Να αποκατασταθούν ο χώρος και η ευρύτερη περιοχή, να μετεγκατασταθεί σε ασφαλή θέση ο αποτεφρωτήρας, να εκπονηθεί ολοκληρωμένη επιδημιολογική μελέτη χωρίς καθυστερήσεις. Να απαγορευθεί κάθε νέα δραστηριότητα διαχείρισης αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή. Καμία σκέψη για καύση των απορριμμάτων.

§  Να μπει τέρμα στην ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του συνόλου σχεδόν των εγκαταστάσεων του ΕΔΣΝΑ. Όχι στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης που συνεπάγεται αυτή. 

§  Με αξιοποίηση όλων των σύγχρονων δυνατοτήτων, να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην ανακύκλωση και στη διαλογή στην πηγή.

§  Να καθοριστούν κριτήρια καταλληλότητας για την κατανομή των εγκαταστάσεων επεξεργασίας και των χώρων τελικής διάθεσης των απορριμμάτων, με βάση τις σημερινές επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες, την ικανότητα της κάθε υποψήφιας περιοχής, με προτεραιότητα την προστασία της υγείας των κατοίκων και του περιβάλλοντος.

§  Να μη μετατοπιστούν τα βάρη στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Να πληρώσει το κεφάλαιο με πρόσθετη φορολογία.

§  Να διασφαλιστούν απόλυτα όλοι οι εργαζόμενοι χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να τηρούνται και να επεκταθούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.

  

Για το Δ.Σ.

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Για τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας των σχολείων

Ένα χρόνο μετά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, κατά τη διάρκεια του οποίου τα σχολεία ανοιγοκλείνουν συνεχώς, με τα προβλήματα τους -υγειονομικά, εκπαιδευτικά και ψυχοπαιδαγωγικά- να γιγαντώνονται, αφού ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο, η προτεραιότητα για το ΥΠΑΙΘ είναι η σύνταξη ενός εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων! Τι κι αν τα σχολεία δεν λειτουργούν; Τι κι αν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους με την κατάσταση που βιώνουν; Το ΥΠΑΙΘ απαιτεί να μπουν αυστηροί κανόνες για όλους/ες! Μάλιστα, ο «εσωτερικός» κανονισμός δεν θα ορίζεται μόνο από την εκπαιδευτική κοινότητα του κάθε σχολείου, αλλά ακόμα και από εκπρόσωπο του Δήμου, ενώ απαιτείται και έγκρισή του από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!

Το ΥΠΑΙΘ νομίζει ότι ανακάλυψε τον τροχό. Ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων, συναποφασιζόμενος από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους, υπάρχει εδώ και χρόνια. Το  περιεχόμενο και η θεματολογία των κανόνων αυτών αποφασιζόταν από τον Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με τις μαθητικές κοινότητες, χωρίς καμία εμπλοκή εξωσχολικών προσώπων και χωρίς να απαιτείται η έγκριση των ανωτέρων. Το πλαίσιο αυτό έδειχνε την αυτονόητη εμπιστοσύνη στην παιδαγωγική ικανότητα των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, με την ΥΑ 13423/ΓΔ4 της υφυπουργού, η πολιτική ηγεσία δείχνει να μην έχει καμία εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού φτάνει στο σημείο να δίνει λεπτομερείς οδηγίες ακόμα και για το πώς θα διαχειρίζονται τους αργοπορημένους μαθητές

Ακόμα και «η ποιότητα του σχολικού χώρου» αποτελεί ευθύνη των σχολείων. Τα ερειπωμένα και ασυντήρητα σχολικά κτίρια, οι αίθουσες container, η ανυπαρξία εργαστηριακών και αθλητικών υποδομών δεν αποτελούν πρόβλημα για το ΥΠΑΙΘ, αρκεί να παραμένουν καθαρά από τους μαθητές…

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο «εσωτερικός κανονισμός», που μόνο εσωτερικός δεν είναι, σχετίζεται άμεσα με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση». Στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας), της Υπουργικής Απόφασης για Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο δείκτης: Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού. Ακόμα και η δημοσίευση του «εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών λειτουργίας του σχολείου.

Η στόχευση του Υπουργείου δεν είναι να επιλυθούν τα προβλήματα, ούτε να στηριχθεί ο εκπαιδευτικός της τάξης. Βήμα – βήμα, πατώντας σε προηγούμενους νόμους δημιουργεί ένα σχολείο που χωρίς καμία στήριξη, χωρίς χρηματοδότηση, υποδομές και μόνιμο προσωπικό καλείται να λύσει ως «αυτόνομη» οικονομική – εκπαιδευτική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων. Αν δεν τα καταφέρνει θα φταίει το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές.

·        Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την ΥΑ 13423/ΓΔ4 και να δείξει επιτέλους την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που έτσι κι αλλιώς κρατούν μόνοι τους όρθιο το δημόσιο σχολείο!

·        Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συνεχίσουν με την ίδια παιδαγωγική ευσυνειδησία το εκπαιδευτικό τους έργο, αγνοώντας πλήρως τις αναχρονιστικές και αντιεπιστημονικές υποδείξεις του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ. Ο σχολικός κανονισμός αποτελεί ένα «παιδαγωγικό συμβόλαιο» μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και μόνο ως τέτοιο μπορεί να φανεί χρήσιμος και να γίνει αποδεκτός.

 

 

Για το Δ.Σ.