Το ΥΠΑΙΘ ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης και σε εφαρμογή του ν.4692/20 προχώρησε στον χαρακτηρισμό του 3ου ΓΕΛ και του 1ου Γυμνασίου Ιλίου σε Πρότυπα Σχολεία. Αντικειμενικά με αυτή την απόφαση ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικές εργασιακές σχέσεις. Η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων της περιοχής μας, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Θεωρούμε ότι ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να εστιάζει στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται.
Με την απόφαση αυτή δρομολογούνται οι παρακάτω εξελίξεις για τα σχολεία αυτά:
Ø Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν θα αποτελεί επί της ουσίας το κυρίαρχο όργανο του σχολείου καθώς άλλα όργανα (το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο και το Συμβούλιο Στήριξης) αποφασίζουν για όλα σχεδόν τα θέματα του σχολείου, ενώ οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται με επιπλέον αρμοδιότητες και φόρτο εργασίας. Ταυτόχρονα, θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών για τη χρηματοδότησή τους.
Ø Ο τρόπος επιλογής των μαθητών, η επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η διδακτέα ύλη, άλλα ακόμα και η χρηματοδότηση των σχολείων θα αποφασίζεται από Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που θα διορίζεται εξολοκλήρου από το Υπουργείο Παιδείας και θα μπορεί με απόφαση του να τροποποιεί, δηλαδή να «κάνει λάστιχο», το διδακτικό πρόγραμμα των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.
Ø Μεταβάλλονται οι εργασιακές σχέσεις των υπηρετούντων εκπαιδευτικών καθώς αυτοί χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση. Μπορούν να παραμείνουν μόνο με διετή θητεία κατά την οποία θα πρέπει να φροντίσουν για την αυτοεπιμόρφωσή τους και μετά από σχετική αξιολόγησή τους θα αποφασιστεί για το αν θα παραμείνουν ή όχι στο σχολείο. Αλλά και αν παραμείνουν, μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό τους ωράριο με απόφαση του Υπουργού. Ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνταν με προσωρινή τοποθέτηση στα σχολεία αυτά, με βάση τα μόρια που κατείχαν, εξοβελίζονται από αυτά, αφού προτεραιότητα δίνεται σε συναδέλφους με αυξημένα προσόντα, ακόμα κι αν αυτοί προέρχονται από άλλο ΠΥΣΔΕ.
Ø Εισάγεται επίσης η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικής μονάδας με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Οι νεοεισερχόμενοι στα Πρότυπα και Πειραματικά τοποθετούνται με μονοετή θητεία και εφόσον αξιολογηθούν θετικά, τοποθετούνται με τετραετή θητεία. Αξιολογούνται επίσης στη διάρκεια του τελευταίου έτους της 2ετους ή 4ετούς τους θητείας από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο, από τον ΣΕΕ και από τον Διευθυντή. Στην αρχή του έτους συντάσσουν προγραμματισμό δράσεων και στο τέλος του έτους έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης, που δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα του σχολείου και υποβάλλονται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. Πραγματοποιείται ακόμα εξωτερική αξιολόγηση από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ., σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. και Α.Ε.Ι. της ημεδαπής στο τέλος του σχολικού έτους και υποβάλλεται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. που το περιεχόμενο της αξιοποιείται σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, με έμφαση στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης και συντάσσεται ανά τετραετία έκθεση μεταξιολόγησης.
Για τους παραπάνω λόγους το ΔΣ εκφράζει την πλήρη αντίθεση του στην μετατροπή των σχολείων αυτών σε Πρότυπα. Επιμένουμε να διεκδικούμε δημόσιο δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλους/ες!
Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Αρκαδίας 22, Περιστέρι) την Δευτέρα 17/5/2021 στις 13:30
Για το ΔΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου