Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει νόμο για ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια

Όλοι και όλες στο συλλαλητήριο των φοιτητών, -τριών

Πέμπτη 25/1/2024 Προπύλαια 12:00

Για τη συμμετοχή των συναδέλφων κηρύττουμε στάση εργασίας από τις 11:00 μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.

Καταδικάζουμε την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ, των λεγόμενων μη κρατικών, από την κυβέρνηση για να κρύψει τον πραγματικό χαρακτήρα τους. Τα ιδιωτικά ΑΕΙ αποτελούν ουσιαστικό βήμα για την απόλυτη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. σε πλήρη ταύτιση με την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που είναι σε εξέλιξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δε διστάζει να μετατρέψει σε κουρελόχαρτο ακόμα και το Σύνταγμα επιβάλλοντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποκαλύπτοντας ότι η ΕΕ και τα συμφέροντα του κεφαλαίου είναι ο υπέρτατος νόμος γι αυτήν. Επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος – που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ – μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος.

Κυβέρνηση, ΕΕ, ΟΟΣΑ επιδιώκουν:

·         Την μετατροπή της Παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε εμπόρευμα και την υποταγή της γνώσης, του περιεχομένου δηλαδή των σπουδών και της έρευνας, στα επιχειρηματικά συμφέροντα και την κυρίαρχη αστική ιδεολογία. Tην παραχώρησή της στην ασυδοσία του κεφαλαίου για εκτόξευση των κερδών γνωστών επιχειρηματικών λόμπι.

·         Την επιβολή του ανταγωνισμού που θα ενισχύσει την επιχειρηματική-κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων Ιδρυμάτων, που σημαίνει λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και, στο πλαίσιο της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά, περικοπή ακόμα περισσότερο της κρατικής χρηματοδότησης και στήριξης των δημόσιων ΑΕΙ (70% μείωση σε 15 χρόνια). Θα οδηγήσει έτσι στην υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων, της ποιότητας σπουδών και των παροχών τους για εξοικονόμηση πόρων και θα ανοίξει τον δρόμο στην επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές. Σε αυτήν την κατεύθυνση συνετέλεσε η εφαρμογή της ΕΒΕ και το κλείσιμο δεκάδων τμημάτων περιφερειακών ΑΕΙ.

·         Την όξυνση των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση. Όποιος έχει λεφτά σπουδάζει.

·         Την επιβολή ενός βαθύτερου αυταρχικού αντιδημοκρατικού πλαισίου λειτουργίας, για να πετύχει όλα τα παραπάνω, όπου ελεύθερα θα είναι μόνο τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος, ενώ θα εξοβελίζονται οι κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα, θα πολλαπλασιάζονται τα εμπόδια και οι φραγμοί στην ελεύθερη φοιτητική συνδικαλιστική δράση και θα κυριαρχήσει ο αυταρχισμός, η επιτήρηση, οι απαγορεύσεις και η καταστολή (πανεπιστημιακή αστυνομία κλπ).

Επιπλέον η ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών ΑΕΙ θα επιφέρει συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία, στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων, μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που μόχθησαν για πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν μάχη σε δύσκολες συνθήκες ως αναπληρωτές για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο, που μαζεύουν μέρα τη μέρα την προϋπηρεσία τους, θα δουν τους κόπους τους να ακυρώνονται και τα πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός.

Με το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις του. Όσοι λίγοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον ...χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που αδειάζει τις τσέπες των λαϊκών οικογενειών, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές. Επίσης θα επιταχύνει τις αλλαγές για την αυτονομία της σχολικής μονάδας με τους διευθυντές-manager, για την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία, το εθνικό απολυτήριο, την ελεύθερη επιλογή σχολείου, τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών…

Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι δήθεν θα ωφεληθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ύπαρξη ιδιωτικών, μόνο ως αστεία ακούγονται. Αν οι κυβερνήσεις ήθελαν, θα είχαν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δε θα φτάναμε στο 2024 να έχουμε πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση και μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους.

Η συνύπαρξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα δεν οδηγεί σε καλύτερες παροχές. Η ιδιωτικοποίηση στην ενέργεια, την τηλεφωνία, τις συγκοινωνίες και συνολικά στις κοινωνικές υπηρεσίες και ανάγκες - σε πλήρη αντίθεση με το αφήγημα για βελτίωση και φτηνή πρόσβαση - οδήγησε σε υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και των αγαθών Η ύπαρξη πχ ιδιωτικών νοσοκομείων δεν βελτίωσε το δημόσιο σύστημα υγείας, αλλά το αποψίλωσε σε προσωπικό και μέσα. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά. 

Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης αποτελεί αιτία πολέμου! Αγώνας τώρα για να μην κατατεθεί. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Διεκδικούμε:

·     Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.

·     Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

·     Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.

·     Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Κατάργηση του ν.4589/19.

·     Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την αντιδραστική αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών. 

·     Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Τώρα είναι η ώρα οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, συνολικά οι εκπαιδευτικοί να δώσουμε μαζικό, αποφασιστικό παρόν στις κινητοποιήσεις, να ενώσουμε τη φωνή μας με το φοιτητικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να μην κατατεθεί, να μην ψηφιστεί ο νόμος.

·     Προχωράμε σε Γενική Συνέλευση το επόμενο δεκαπενθήμερο σε ημερομηνία που θα οριστεί άμεσα.

·     Απαιτούμε από την ΟΛΜΕ και την ΔΟΕ να προχωρήσουν σε Γενική Συνέλευση Προέδρων.

·     Συμμετέχουμε μαζικά την Πέμπτη 25/1 στο συλλαλητήριο των φοιτητών,-τριών.

·     Προετοιμάζουμε πανεκπαιδευτική απεργία, μαζί με τους εργαζόμενους στα ΑΕΙ, την Πέμπτη 1/2 ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου