ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών συναδέλφων μας τώρα! Κατάργηση προσοντολογίου, εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών-μόνιμων!
Η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί εδώ και καιρό την αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών θέτοντας ως βασικό κριτήριο την επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ και τη νομοθέτηση «νέου» συστήματος μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών, με την εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και συνδυαστική αξιοποίηση του προσοντολογίου του ΣΥΡΙΖΑ.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει έναν νόμο όπου εκτός από το προσοντολόγιο Γαβρόγλου (ν. 4589/19), δηλαδή το διαρκές κυνήγι ακριβοπληρωμένων μεταπτυχιακών, διδακτορικών, πιστοποιήσεων ξένων γλωσσών, υπολογιστών κ.α., για να εργαστεί κανείς στην εκπαίδευση θα πρέπει να πιστοποιεί τουλάχιστον μια ακόμη φορά το πτυχίο του μέσω ενός γραπτού διαγωνισμού, αλλά και κάθε τόσο να το επαναλαμβάνει μέσω ενός πολυδαίδαλου συστήματος αξιολογήσεων και εκβιαστικής μονιμοποίησης. Για όσους δεν περνάνε τη βάση που θα θέσει το σύστημα δε θα προσμετρηθούν για την πρόσληψή τους ούτε τα μόρια του προσοντολογίου, αλλά και θα αποκλείονται από τους πίνακες. Πρόκειται για σαφές χτύπημα στη μόνιμη και σταθερή εργασία! Με αυτόν τον τρόπο απαξιώνεται το πτυχίο, απαξιώνεται η προϋπηρεσία και ουσιαστικά διαμορφώνεται ένα νέο κανιβαλικό περιβάλλον για το στοιχειώδες αλλά βασικό δικαίωμα στην εργασία.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και η προηγούμενη ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει στο δρόμο των συνεχόμενων ανατροπών στο σύστημα διορισμών, στο δρόμο της απαξίωσης πτυχίων και προϋπηρεσίας, στο δρόμο του άγχους και της ανασφάλειας, της ομηρείας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, στο δρόμο της μετατροπής του δικαιώματος στην εργασία σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους, για να σπουδάσουν και να πάρουν το πτυχίο τους, και πολύ περισσότερο να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα. Με μισθούς πείνας και υποχρεώσεις υπέρογκες, με τεράστια προβλήματα στην στέγη, στις μεταφορές και την καθημερινή επιβίωση.
Την ίδια στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000, όσες ήταν οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών, αντί να προχωρήσουν σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς ψάχνουν «έξυπνους» τρόπους για τον περιορισμό των κενών, με νέους «κόφτες» και ανακύκλωση των πινάκων συνδυάζοντας 2 εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου), για να οδηγήσουν τελικά στην απόλυση, αλλά και τεράστια έξοδα για «νέες» εξετάσεις. Η κυβέρνηση θέλει να δώσουν εξετάσεις αυτοί που έχουν εξεταστεί με δεκάδες τρόπους. Αυτοί που αν δεν υπήρχαν δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα. Αυτοί που με μεράκι, αισιοδοξία και εμπιστοσύνη στο μέλλον αυτού του τόπου, τους μαθητές μας, δίνουν καθημερινή μάχη για να υποστηρίξουν την γνώση, να φτιάξουν ανθρώπους που θα φέρουν μια καλύτερη, δίκαιη κοινωνία κόντρα στις επιδιώξεις της κυβέρνησης μέσω των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών της που τους θέλει κατηγοριοποιημένους και ημιμαθείς.
Όλες οι κυβερνήσεις, είτε αυτές που εφάρμοσαν στο παρελθόν διαγωνισμό ΑΣΕΠ (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) είτε αυτές που επέβαλαν το προσοντολόγιο (ΣΥΡΙΖΑ) έχουν μια διπλή στόχευση και φυσικά ευθυγραμμίζονται πλήρως με την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Είναι η απαξίωση και διάλυση του δημοσίου σχολείου και η μετατροπή του σε ένα σχολείο στο οποίο οι εκπαιδευτικοί δεν θα είναι μόνιμοι, θα κυριαρχεί η εργασιακή ανασφάλεια και περιπλάνηση, θα επεκτείνεται η ελαστική εργασία. Το σχολείο αυτό θα είναι το κατηγοριοποιημένο σχολείο, μέσω της αξιολόγησης -γιατί μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει η διαβόητη «ελεύθερη επιλογή σχολείου»- και σε αυτό το σχολείο θα εργάζονται κατηγοριοποιημένοι εκπαιδευτικοί που θα αμείβονται ανάλογα με την κατηγορία όπου ανήκουν με βάση την ατομική τους αξιολόγηση, είτε όταν προσλαμβάνονται είτε στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν μιλήσει με τον αγώνα τους, με τη στάση τους, με το κεφάλι τους ψηλά! Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δείξει τι μπορεί να πετύχει και την προηγούμενη φορά που επιβλήθηκε γραπτός διαγωνισμός. Η απάντηση κι αυτή τη φορά χρειάζεται να είναι οργανωμένη και συντονισμένη. Δε θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της ΝΔ να φέρει γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Δε θα επιτρέψουμε να πεταχτούν στα αζήτητα το βασικό μας πτυχίο, τα χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο, τα χρόνια κόπου για να κρατηθούμε μέσα στους πίνακες των ακριβοπληρωμένων προσόντων. Δυναμώνουμε τον αγώνα με βάση τις δικές μας ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.
Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν από τώρα αγωνιστικές αποφάσεις κινητοποίησης του κλάδου.
Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους κι όλες.
· Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια.
· Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας και την προϋπηρεσία μας. Κατάργηση του προσοντολογίου Γαβρόγλου και όλων των νόμων που απαξιώνουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας.
· Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων για όσο διάστημα παραμένουν στην αναπλήρωση.
· Το πτυχίο στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο, που θα περιλαμβάνει και την παιδαγωγική επάρκεια, να μας εξασφαλίζει το δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλειά στο αντικείμενό μας.
· Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις, 20 στα γενικής παιδείας, 15 στον προσανατολισμό, 10 σε τομείς/ειδικότητες/εργαστήρια. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
· Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης
· Κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας σε γενική και ειδική αγωγή, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλα τα αντικείμενα με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου