Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Για τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας των σχολείων

Ένα χρόνο μετά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, κατά τη διάρκεια του οποίου τα σχολεία ανοιγοκλείνουν συνεχώς, με τα προβλήματα τους -υγειονομικά, εκπαιδευτικά και ψυχοπαιδαγωγικά- να γιγαντώνονται, αφού ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο, η προτεραιότητα για το ΥΠΑΙΘ είναι η σύνταξη ενός εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων! Τι κι αν τα σχολεία δεν λειτουργούν; Τι κι αν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει στα όριά τους με την κατάσταση που βιώνουν; Το ΥΠΑΙΘ απαιτεί να μπουν αυστηροί κανόνες για όλους/ες! Μάλιστα, ο «εσωτερικός» κανονισμός δεν θα ορίζεται μόνο από την εκπαιδευτική κοινότητα του κάθε σχολείου, αλλά ακόμα και από εκπρόσωπο του Δήμου, ενώ απαιτείται και έγκρισή του από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!

Το ΥΠΑΙΘ νομίζει ότι ανακάλυψε τον τροχό. Ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων, συναποφασιζόμενος από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους, υπάρχει εδώ και χρόνια. Το  περιεχόμενο και η θεματολογία των κανόνων αυτών αποφασιζόταν από τον Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με τις μαθητικές κοινότητες, χωρίς καμία εμπλοκή εξωσχολικών προσώπων και χωρίς να απαιτείται η έγκριση των ανωτέρων. Το πλαίσιο αυτό έδειχνε την αυτονόητη εμπιστοσύνη στην παιδαγωγική ικανότητα των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, με την ΥΑ 13423/ΓΔ4 της υφυπουργού, η πολιτική ηγεσία δείχνει να μην έχει καμία εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού φτάνει στο σημείο να δίνει λεπτομερείς οδηγίες ακόμα και για το πώς θα διαχειρίζονται τους αργοπορημένους μαθητές

Ακόμα και «η ποιότητα του σχολικού χώρου» αποτελεί ευθύνη των σχολείων. Τα ερειπωμένα και ασυντήρητα σχολικά κτίρια, οι αίθουσες container, η ανυπαρξία εργαστηριακών και αθλητικών υποδομών δεν αποτελούν πρόβλημα για το ΥΠΑΙΘ, αρκεί να παραμένουν καθαρά από τους μαθητές…

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο «εσωτερικός κανονισμός», που μόνο εσωτερικός δεν είναι, σχετίζεται άμεσα με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση». Στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας), της Υπουργικής Απόφασης για Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο δείκτης: Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού. Ακόμα και η δημοσίευση του «εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών λειτουργίας του σχολείου.

Η στόχευση του Υπουργείου δεν είναι να επιλυθούν τα προβλήματα, ούτε να στηριχθεί ο εκπαιδευτικός της τάξης. Βήμα – βήμα, πατώντας σε προηγούμενους νόμους δημιουργεί ένα σχολείο που χωρίς καμία στήριξη, χωρίς χρηματοδότηση, υποδομές και μόνιμο προσωπικό καλείται να λύσει ως «αυτόνομη» οικονομική – εκπαιδευτική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων. Αν δεν τα καταφέρνει θα φταίει το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές.

·        Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την ΥΑ 13423/ΓΔ4 και να δείξει επιτέλους την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που έτσι κι αλλιώς κρατούν μόνοι τους όρθιο το δημόσιο σχολείο!

·        Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συνεχίσουν με την ίδια παιδαγωγική ευσυνειδησία το εκπαιδευτικό τους έργο, αγνοώντας πλήρως τις αναχρονιστικές και αντιεπιστημονικές υποδείξεις του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ. Ο σχολικός κανονισμός αποτελεί ένα «παιδαγωγικό συμβόλαιο» μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και μόνο ως τέτοιο μπορεί να φανεί χρήσιμος και να γίνει αποδεκτός.

 

 

Για το Δ.Σ.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

Πέμπτη 18/3/2021 Στάση εργασίας για τα ειδικά σχολεία και συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στις 12:00

 

Όλοι και όλες στην απεργιακή κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας

Πέμπτη 18/3/2021 12:00

Η Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας κηρύσσει στάση εργασίας για τα Ειδικά Σχολεία από τις 11:00 μέχρι τις 14:00 και καλεί τους συναδέλφους σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Τετάρτη 17/3/2021 Ολοι και όλες στις συγκεντρώσεις και στο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα στις 18:30

 

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΜΑΡΤΗ 18:30 ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Ένας Χρόνος Πανδημίας. Συνεχίζουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση της υγείας και διεκδικούμε τα δικαιώματα μας, κόντρα στον αυταρχισμό και την καταστολή.

 

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας και ο εργαζόμενος λαός καθημερινά παλεύει για την προστασία της υγείας και της ζωής του, μετρώντας πλήγματα σε ανθρώπινες ζωές, στην εργασία του, στο εισόδημα του.

Η Κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα δεν πήρε ούτε ένα μέτρο για να ενισχύσει τα Δημόσια Νοσοκομεία με γιατρούς, ΜΕΘ, προσωπικό και εξοπλισμό. Ούτε ένα μέτρο δεν λήφθηκε στους χώρους δουλειάς ή στα μέσα μεταφοράς, ούτε ένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Αντίθετα όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση της ΝΔ επιδόθηκε σε μια ανελέητη και πρωτοφανή καταπάτηση των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, των πολιτικών ελευθεριών του λαού μας. Δυναμώνει την καταστολή στους χώρους δουλειάς, στους χώρους εκπαίδευσης και στις γειτονιές, όπου παρελαύνουν αύρες, ΜΑΤ, ΔΕΛΤΑ και χτυπούν, βρίζουν, τρομοκρατούν.

Φτάνει πια! Τα συλλαλητήρια όλων των τελευταίων εβδομάδων δείχνουν ότι υπάρχει ελπίδα! Πρέπει να απαντήσουμε στη νέα επίθεση οργανωμένα, αγωνιστικά, ταξικά! Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας να δώσουμε απάντηση στην αντιλαϊκή πολιτική. Να εμποδίσουμε την περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα τον κορονοϊό. Να μπει τέρμα στην αστυνομοκρατία και την κρατική καταστολή. Να διεκδικήσουμε μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού.

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Για την προστασία της υγείας, την επιβίωση

Απαντάμε δυναμικά, αγωνιστικά στο κλίμα αστυνομοκρατίας,

στην κρατική βία και καταστολή!

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Ανακοίνωση σχετικά με την εγκύκλιο της Μακρή για τις βαθμολογίες

  Καλούμε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η ΟΛΜΕ την Τετάρτη 24/2/2021 στο Υπουργείο Παιδείας στις 12:00 απαιτώντας την απόσυρση της εγκυκλίου.

Πανικόβλητη η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ μπροστά στην πρωτοφανή συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή ενάντια στην Αξιολόγηση καταφεύγει για μια ακόμα φορά στον έμμεσο αυταρχισμό και τις απειλές, προκειμένου να τρομοκρατήσει (έτσι νομίζει) τους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο της Υφυπουργού Παιδείας ζητά από τους Διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που, έχοντας κάθε νόμιμο δικαίωμα, δεν προχώρησαν στην κατάθεση βαθμολογίας για το Α’ Τετράμηνο, αφού δεν είχαν ολοκληρωμένη παιδαγωγική εικόνα για τους μαθητές τους.

Σχετική ανακοίνωση είχε εκδώσει το σωματείο μας επισημαίνοντας την αντίθεση μας όσον αφορά την κατάθεση βαθμολογίας σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων και όσον αφορά τη δυνατότητα ουσιαστικής αξιολόγησης των μαθητών σε αυτές τις συνθήκες. Είναι γνωστό ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, ακόμα και ολόκληρα σχολεία, σταθμίζοντας με παιδαγωγικούς όρους το ζήτημα, δεν κατέθεσαν βαθμολογία και απευθύνθηκαν ανοιχτά στους γονείς των μαθητών, εξηγώντας τους λόγους που το έκαναν. Η αποδοχή των γονιών ήταν σχεδόν καθολική.

Οι εκπαιδευτικοί ούτε κρύβονται, ούτε φοβούνται, ούτε υποκύπτουν σε ανόητους εκβιασμούς. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους πως πρέπει να λειτουργήσουν με τους μαθητές τους, τις αγωνίες τους και τις πραγματικές τους ανάγκες. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι να εκτιμήσουν και το ζήτημα της βαθμολογίας, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις.

Αντί να πάρουν έστω και ένα από τα μέτρα που ζητάμε τόσους μήνες, ώστε οι μαθητές να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο, το ΥΠΑΙΘ επιμένει σε μια εικόνα ψεύτικης κανονικότητας. Επιμένει να παρουσιάζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σαν μια κανονική εκπαιδευτική διαδικασία. Όσο και να προσπαθεί όμως να βαφτίσει το κρέας ψάρι και παρά τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί για να κρατήσουν ανοιχτή την επικοινωνία και την επαφή με τα παιδιά (χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ) η πραγματικότητα δεν κρύβεται. Τα φαινόμενα παραίτησης, ανασφάλειας, ψυχολογικής κόπωσης και αποξένωσης των μαθητών πολλαπλασιάζονται. Αυτή την ώρα, που κινδυνεύει να χαθεί μία σχολική χρονιά, το ζήτημα των βαθμών είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας.

Η κίνηση, ωστόσο, αυτή του ΥΠΑΙΘ δεν έχει ως αφετηρία τις ανάγκες των παιδιών. Αποτελεί (μία ακόμα) προσπάθεια εκφοβισμού, με σκοπό να κάμψει την μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή ενάντια στην Αξιολόγηση. Μία μάχη που αυτή τη βδομάδα κορυφώνεται.

Δεν μας προξενεί εντύπωση. Η κυβέρνηση επιδίδεται συστηματικά σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού, απειλών και καταστολής, προκειμένου να περάσει “διά πυρός και σιδήρου” την πολιτική της. Είναι γελασμένοι, αν νομίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί θα φοβηθούν.

Τα στοιχεία που ζητά το ΥΠΑΙΘ, με τρόπο που θυμίζει άλλες εποχές, είναι όλα γνωστά και καταχωρημένα στο myschool. Ας πάνε εκεί να τα βρούνε. Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από κάθε νόμιμο δικαίωμα, έχουν πρώτα και κύρια την παιδαγωγική ευθύνη να εκτιμήσουν οι ίδιοι όλες τις παραμέτρους που αφορούν το μάθημα τους και τους μαθητές τους. Έχουν ήδη καταθέσει αιτιολογημένα τη γνώμη τους στο σχολείο και στους γονείς.

Για το ΔΣ